segling och brott

idag har de äldre killarna börjat på seglarskola. Mycket uppskattat. mellan 8.30 och 14 seglas det vilt utanför sjöhistoriska riksmuseet.. Har idag visat hur man tar sig dit kommunalt, och sen kan kidsen sköta den detaljen själva.

själv tänkte jag gå på polismuseet som tyvärr var stängt. vill gå dit ensam utan skrikiga barn. hade en hel del material om brottslighet man vet en del om via media.

utnyttjade förmiddagens vackra väder o satt på djurgården och jobbade utomhus. väldigt skönt. plötsligt dök en polisbil upp utanför polismuseet(passligt, som man säger i finland) där jag satt. de stannade o tryckte in mig i bilen.nej, så var det inte. de stannade o frågade om jag "sett något". jag undrade vad det innebar, då förtydligade dom "har du sett något inbrott här eller så" men då jag ej sett några randigt klädda män med ansiktsmask fick jag svara nekande på frågan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0